Marketing internetowy – nowa fala

Wszystkich, którzy zwiedzeni tytułem rozpoczęli czytanie tego wpisu muszę przeprosić. Tak naprawdę powinienem dodać znaki cudzysłowu do zawartej tam frazy. Jakoś nie mogę przejść obojętnie obok fali ‘pozycjonerów’ w wyszukiwarkach nazywających swoje działania marketingiem.
Otóż jak pisałem wcześniej zdecydowałem się na stworzenie własnego katalogu stron. Jednym z czynników, które mnie do tego skłoniły było zrobienie czegoś innego niż obecnie większość ludzi. Właśnie na to chciałem zwrócić uwagę. Niecały rok temu światło dzienne ujrzał startup nowego skryptu katalogów stron – Seokatalog. Wraz z jego rozwojem okazało się, że jest on niezwykle przyjazny dla wyszukiwarek – w tym m.in. dla Google. Informacja o tym jak chętnie jest on indeksowany nie umknęła całej masie pozycjonerów. Natychmiast wszyscy ruszyli masowo na zakupy i nie zrażając się niemałą ceną zaczęli tworzyć po kilka katalogów opartych na nowym skrypcie. Patrząc obecnie na ich ilość można spróbować szacunkowo określić, że przez niecały rok powstało ich około tysiąca (nic tylko gratulować autorowi pomysłu i zarobku). Taki stan spowodował odzew dodawaczy stron do tych katalogów. Ich działania ‘marketingowe’ doprowadziły do tego, że znaczna większość katalogów zawiera tysiące identycznych wpisów służących tzw. pozycjonowaniu. Do czego to może doprowadzić ? Tylko twórcy algorytmów znanych wyszukiwarek mogą wiedzieć co się stanie. Na jaką karę zasłuży ta nowa fala marketingu internetowego ? Kiedy rozpoczną się jakieś działania mające na celu przywrócenie równowagi w polskim internecie widzianymi oczami wyszukiwarek ? Na te pytania powinniśmy niebawem znaleźć odpowiedzi…….

si

Tags: , , , ,

This entry was posted on Sunday, May 23rd, 2010 at 12:33 You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

*